miercuri, 28 noiembrie 2007

Dragostea nu cade niciodata...

e ora 10.34 dimineata..nu am chef de lucru..da am chef de scris...spuneam cuiva k afara ninge haotic si asta imi provoaca inspiratie, pe langa faptul k am o panorama atat de frumoasa a muntilor fagaras...dupa 10 min. de vorbit la telefon spunandu-i unui amic k afara ninge el imi replica k asta e vreme de indragostit...si uite asa am facut rost si de subiect pe ziua de azi...
indragostit, iubire, dragoste..ce cuvinte frumoase...tot mai des le auzim azi si abuzam de ele..
le -am schimbat sensul ptr k indragostitul nu mai e acel lucru frumos in care asteptai hora de duminik seara k sa poti saruta fata cea draga inimii tale, azi te indragostesti in cateva zile si dupa aia iti si trece tot in cateva zile..
iubirea nu mai e ce era o data ..daca intrebi pe cineva daca are o relatie zice k da are iubit/a dar se mai uita si dupa altu/a..k doar e la moda...
nu vreau sa ma dau rotund dar sunt niste lucruri pe care le am uitat si pe care nu le mai bagam in seama..doar ptr k trebuie sa fie "cool"...
grecii pentru a denumi "iubirea"sau mai bine zis "dragostea" folosesc trei cuvinte: eros, fileo si agape..
eros
se refera la dragostea trupeasca, sau mai bine zis la sex pur si simplu unde nu prea depui inima sau nu depui nimik...
fileo este dragostea dintre o mama si un copil, dragostea dintre prieteni, dragostea dintre frati....
agape este dragostea dintre soti, dintre cei care si au ales sa isi petreaca restul vietii unul langa altul...si agape mai este in sens crestin dragostea care o reversi catre Dumnezeu...
poate k pe unii o sa-i plictisesc, poate altora o sa le placa aceste idei haotice din capul meu...
cineva spunea k inima unui om ar trebui sa aiba numai intrari fara iesiri.....si cred k asta e de fapt definitia dragostei..cand cineva a intrat acolo in inima ta sa nu mai iasa deloc..doar dak el vrea asta...
dragostea este un lucru mai presus de mintea noastra de aceea sa nu il tratam k pe ceva simplu si la indemana noastra....un amic de pe mess mi-a pus o intrebare ieri.. "ce este fericirea si ce este dragostea???" ..nu am stiut sa ii raspund ptr k asa ceva simti in suflet si nu poti exprima...ma simteam de park eram in fata lui Pilat din Pont care a intrebat " ce este adevarul???"
nu stiu definitia dragostei dar stiu k: Dragostea este binevoitoare, dragostea indelung rabda, nu se poarta cu necuviinta , nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie, nu gandeste raul, nu se bucura de nedreptate ci se bucura de adevar pentru k toate le sufera, toate le crede, toate le nadajduieste si toate acestea pentru k .........DRAGOSTEA NU CADE NICIODATA...
cei care au pierdut din timpul lor pretios si au citit aceste randuri nefiind multumiti de ele le cer iertare...iar celorlati le cer sa ma critice..cat mai mult...haos total...

Niciun comentariu: